خبرهای داغ:
مطالبه بسیج سازندگی استان قزوین از دستگاه های اجرایی؛
سرهنگ مهدی صادقپور افزود: طرح های بسیج سازندگی برای محرومیت زدایی نیاز به تسریع در استعلام دستگاه های اجرایی دارد گاهی برای یک استعلام دوسال زمان از دست می رود
کد خبر: ۹۵۹۷۸۳۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹

قزوین_به گزارش خبرگزاری بسیج_قزوین، بسیج سازندگی یادگار روزهای خوش خدمت برای مستضعفین است، روزگاری جهاد سازندگی که مولود انقلاب بود با تمام توان مناطق محروم را با دست توانمند مردان جهادی خویش بهره مند می ساخت و انقلاب را در دل مناطق صعب العبور با پیام خدمت صادر می کردند. با فرمان رهبر انقلاب بسیج مستضعفین تشکیل و با ظرفیت مردمی برای خدمت به محرومین سیره جهاد سازندگی ادامه یافت. بسیج سازندگی با اعزام ۴۵ هزار گروه جهادی خدمات رایگان در ۱۲ عرصه ارائه داد که امروز گمنام در انقلاب اسلامی به دور از هیاهوی سیاسی رفع فقر و محرومیت را پیگیری می کنند.گزارش پیش رو، بخشی از مطالبات بسیج سازندگی است که روز سه شنبه طی جلسه ای که با حضور فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و مسوولان استانی نیز حضور داشتند، مطرح شد.

پیشرفت ۹۷ درصدی مجتمع ماهین طارم

سرهنگ مهدی صادقپور ضمن بیان مطالبات بسیج برای مناطق محروم گفت: بسیج سازندگی در سه حوزه در حال خدمت رسانی است که آبرسانی تحت قرارگاه امام حسن(ع) و پروژه های آبخیز داری و طرح های کشاورزی و مولد دارایی در حال انجام است، طرح بعدی مسکن محرومین که با همکاری کمیته امام خمینی و نیروهای جهادگر بسیج سازندگی پیگیری می شود. پروژه های بعدی طرح های عام المنفعه مانند ساخت مسجد، مدرسه و خانه بهداشت و راه و سایر طرح هایی که عموم مردم از ظرفیت و منافع آن برخوردار می شود.

 وی افزود: یکی از اساسی ترین مشکلات مردم در استان بحث آب شرب و کشاورزی است که گزارش آن به صورت مستمر ارایه می شود، امروز در قالب قرارگاه امام حسن (ع) هشت مجتمع آبرسانی داریم که مجتمع ماهین در طارم۹۷ درصد، قاقازان ۹۸ درصد،فارسجین ۵۵ درصد، الموت ۴۰ درصد، ضیا آباد۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در برخی پروژه ها یازده ماه اعتباری دریافت نکردیم تا اینکه فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) دستور ویژه برای تامین اعتبار و ماشین آلات صادر کردند که در مجتمع فارسجین این اتفاق افتاد و طی گزارشی که مسئول قرارگاه امام حسن(ع ) ارائه دادند استان قزوین جز معدود استانهایی است که با همان شتاب اولیه در حال خدمت رسانی هستند.

نقطه سرخط برای یک برآورد و توقف ۹ ماهه پروژه الموت

صادقپور گفت:یک توقف ۹ ماهه در پروژه الموت داشتیم که به خاطر احجام و اعداد و ارقام برآورد شده بود و در نهایت همان طرح بسیج سازندگی تایید شد که این موضوع باعث خسارت جدی به طرح های از نظر زمان، تورم، فرسودگی ماشین آلات و ابزار ها و هزینه تمام شده می شود که عدم برآورد صحیح احجام کوه بری دینه رود ۹ ماه پروژه به تاخیر افتاد.

بسیج سازندگی طرح هایی که توسط آبفا و مشاوران فنی،کارشناسی مهندسی ادارات مربوطه تایید شده را بدون کم و کاست اجرا می کند اما گاهی برآوردهایی که می شود با میدان در هزینه و حجم کار با واقعیت فاصله زیادی دارد. اینکه نقل قول شده بود بسیج سازندگی صورت وضعیت ۱۲ میلیاردی داده اصلا صحت ندارد دوستان آب و فاضلاب پس از ۹ ماه بررسی و توقف پروژه به همان اعداد اولیه رسیدند و پروژه ای که قرار بود یک میلیارد تومان صرفه جویی داشته باشد با این اقدام در نهایت نزدیک بیست میلیارد تومان خسارت وارد شد که ناشی از تورم و زمان تعطیلی پروژه بود .

گیلان پر آب۷۴۰ و قزوین کم آب ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار

مسئول بسیج سازندگی تشریح کرد: فاز دوم پروژه های تملک و دارایی ۱۶ پروژه بوده که ۱۳ پروژه مجری و قرارداد آنها تعیین تکلیف شده و به زودی کار را شروع خواهند کرد،از نمایندگان مجلس تقاضا داریم که با رایزنی های مکرر و پیگیر مطالبات مردم برای نقاط محروم نسبت به تامین اعتبار قرارگاه امام حسن(ع) اقدام کنند.

استان گیلان با دارا بودن منابع فراوان آب ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبار و قزوین با وضعیت بحرانی آب ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است. در خواست دیگری که از کمیته برنامه ریزی فرماندار و نمایندگان مجلس داریم اعتبارات کمیته برنامه ریزی در راستای طرح های قرارگاه امام حسن(ع) باشد تا طرح ها نیمه کاره رها نشود زیرا طرح های الویت دار در قرارگاه امام حسن(ع) آورده شده تا ۱۴۴ روستای مناطق محروم بهره مند شوند.

در خواست بعدی تسریع در استعلامات طرح های بسیج سازندگی است، پل میزوج تا طرح های مطالعاتی آن توسط آب فاضلاب صورت گیرد دو سال طول کشید که ۲ میلیارد هزینه اعتباری آن ۸ میلیارد تومان تمام شد که با این روند پاسخ استعلام طرح ها با مشکل تامین اعتبار مواجهه می شوند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار